Logopedas
Lopšelio - darželio logopedas:
• įvertina vaikų kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimus;
• ugdo, vaikų turinčių kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimų kalbinius gebėjimus (tikslina garsų tarimą, plėtoja žodyną, formuoja kalbos gramatinį taisyklingumą, rišliąją kalbą, fonologinį suvokimą);
• dirba su vaikais individualiai ir pogrupiais, numato palankiausias kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimų įveikimo priemones ir būdus;
• konsultuoja tėvus, pedagogus pagalbos vaikui teikimo, ugdymo organizavimo, sutrikimų prevencijos bei jų įveikimo klausimais;
• dalyvauja Vaiko gerovės komisijos veikloje.
Socialinis pedagogas
Lopšelio - darželio socialinis pedagogas:
- atlieka socialinį pedagoginį vaiko ir jo aplinkos įvertinimą;
- ugdo vaikų socialinius įgūdžius individualiai ar grupėje;
- padeda tėvams (globėjams) suprasti ir priimti socialinius ir psichologinius vaiko poreikius, geriau suprasti savo teises ir pareigas, informuoja apie esamą socialinę pagalbą;
- teikia metodinę pagalbą mokytojams, skleidžia ir diegia socialinės pedagogikos naujoves;
- šviečia lopšelio-darželio bendruomenę socialinės pedagoginės pagalbos teikimo, neigiamų socialinių reiškinių prevencijos, pozityvios socializacijos klausimais;
- inicijuoja ir įgyvendina prevencines veiklas bei socialinio ugdymo projektus kartu su Vaiko gerovės komisija ir savivaldos grupėmis, ugdant vaikų gyvenimo įgūdžius;
- tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį, organizuoja ir koordinuoja socialinės pedagoginės pagalbos teikimą ir vertina jos kokybę;
- konsultuoja tėvus elektroniniu paštu, telefonu.
Jei pastebėjote, kad vaiko pasiekimai plėtojasi vangokai ir netolygiai, kyla problemų bendraujant su kitais grupių vaikais, nedelskite ir išsakykite savo susirūpinimą.
Į socialinę pedagogę Astą Vaicekavičienę galite kreiptis IV – 12.00-17.00, V – 8.00-17.00, skambinti telefonu +37060614308 arba rašyti el. p. adresu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir susitarti dėl susitikimo patogiu laiku.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas
Lopšelio - darželio visuomenės sveikatos priežiūros specialistas:
- renka, kaupia ir analizuoja vaikų sveikatos būklės duomenis;
- teikia pagalbą įstaigos bendruomenei sveikatos saugojimo ir stiprinimo klausimais;
- organizuoja paskaitas, problemines diskusijas, rengia žodinius ir stendinius pranešimus, rekomendacijas, valandėles vaikams sveikatos stiprinimo klausimais;
- teikia pasiūlymus ir dalyvauja rengiant, įgyvendinant ir vertinant vaikų sveikatos stiprinimo programas;
- inicijuoja ir palaiko bendradarbiavimą su kitomis įstaigomis ir organizacijomis sveikatos stiprinimo klausimais;
- teikia informaciją apie problemas, susijusias su vaikų sveikatos saugojimu ir stiprinimu, veiklos planavimu;
- inicijuoja ir dalyvauja rengiant vaikų nelaimingų atsitikimų prevencines priemones;
- vykdo užkrečiamųjų ligų ir jų rizikos veiksnių profilaktiką;
- konsultuoja įstaigos darbuotojus, atsakingus už vaikų maitinimą, sveikos mitybos ir sveikatos saugojimo klausimais;
- dalyvauja vaiko gerovės komisijos veikloje.
Sensorinis kambarys - pasaulio pažinimui
Nuo 2022 mokslo metų pradžios Biržų lopšelyje – darželyje „Genys“ duris atvėrė sensorinis kambarys. Šioje erdvėje sukurta sensorinių stimulų kupina aplinka, kurioje supantį pasaulį vaikai gali mokytis pažinti per pojūčius – regą, klausą, lytėjimą. Sensoriniame kambaryje gausu įvairių priemonių, kurios naudojamos įstaigos švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų vedamų užsiėmimų metu. Vaikai turi galimybę grožėtis šviečiančiu burbulų vamzdžiu su šviesos pluoštais, šviečiančiu rutuliu, dėlioti dėliones ant šviesos stalų, atsipalaiduoti kamuoliukų baseine, stebėti spalvotame akvariume plaukiojančias medūzas. Mažieji tyrinėtojai lavina lytėjimo, smulkiosios motorikos įgūdžius piešdami smėliu ir flomasteriais ant šviečiančio molberto, mokosi spalvų pavadinimų, nusiraminimo technikų, naudojant šviečiančius kubus ir įvairias šviečiančias priemones, stimuliuoja taktilinius pojūčius vaikščiodami ant ortopedinių grindų dėlionių bei kamuoliukų. Edukacinių užsiėmimų metu galima sukurti paslaptingo povandeninio pasaulio, kosmoso ar džiunglių aplinką, įjungus vaizdo projektorių ir kompiuterį, besisukantį šviečiantį rutulį. Sensoriniame kambaryje įrengtas kampelis ir nuoširdiems, asmeniškiems pokalbiams – galima susėsti ant patogių sėdmaišių ar burbulų vamzdžio pagrindo. Įstaigoje sukurta sensorinius pojūčius stimuliuojanti aplinka padeda lavinti vaikų savireguliacijos, dėmesio sukaupimo, išlaikymo, paskirstymo, smulkiosios motorikos, bendravimo įgūdžius. Šioje erdvėje nusiraminti, atsipalaiduoti, pasikalbėti ar tiesiog vienumoje pamąstyti turi galimybę ir įstaigos darbuotojai.