Prisijungti!
rainbow

    Šiuolaikiniai vaikai drąsūs, aktyvūs, kūrybiški ir imlūs naujovėms, todėl STEAM veiklos tampa neatsiejama ugdymo dalis. STEAM skatina kritinį mąstymą, moko spręsti iškilusias problemas, suteikia galimybę kūrybiškai veikti, padeda nebijoti suklysti, išbandyti, eksperimentuoti ir jausti atsakomybę veikiant komandoje.
    Vaikų lopšelio - darželio „Genys“ priešmokyklinės „Smalsučių“ grupės vaikai su mokytojomis Onute ir Dalia vykdė STEAM projektą „Žaidžiu, tyrinėju, statau, atrandu“.


    Pirmoji projekto diena skirta gamtos mokslams. Grupėje buvo įrengta „Smalsučių“ laboratorija. Čia atsirado mikroskopai, tyrinėjimo rinkiniai, magnetai, mėgintuvėliai, piltuvėliai ir kitos eksperimentams reikalingos priemonės. Vaikai atliko eksperimentą su obuoliais ir aiškinosi, kas gali sustabdyti obuolių rudavimą. Ant obuolio gabalėlių lašino įvairius tirpalus su soda, druska, medumi, cukrumi ir citrinos rūgštimi. Eksperimento metu vaikai stebėjo, kaip vienos medžiagos veikia kitas, sąveikauja tarpusavyje, kėlė hipotezes, jas patvirtino arba paneigė, eksperimento rezultatus fiksavo stebėjimų lapuose. Po eksperimento visi padarė išvadą, kad obuolio rudavimą gali sustabdyti citrinos rūgštis.
    Antrąją projekto dieną vaikai leidosi į spalvų pasaulį. Veiklos metu vaikai eksperimentuodami, pūsdami paprastą vandenį šiaudeliais, stebėjo, kad vanduo neputoja, o įpylus indų ploviklio pradėjo kilti įvairių spalvų burbulai. Vėliau vaikai ant jų dėjo baltus popieriaus lapus. Taip jie sukūrė įdomius ir spalvingus raštus. Ugdytiniai išbandė piešimą neįprastu būdu, pieštuką laikydami kojų pirštais.
    Trečioji diena buvo skirta matematiniams gebėjimams ugdyti. Vaikai atliko bandymą ,,Kuri mašina nuvažiuos toliausiai.“ Ugdytiniai iš kartono padarė trasą, atrinko mašinėles, jas pasvėrė ir bandė spėti, kuri mašina nuvažiuos toliausiai. Spėjimus užfiksavo stebėjimų lapuose. Atliko matavimus, formulavo išvadas. Po to žaidė žaidimą ,,Lobių ieškotojai.“ Tarp smulkių daiktų (pupų, grūdų, žirnių) magneto pagalba vaikams reikėjo surasti centus ir juos suskaičiuoti. Žaidimas sukėlė daug džiugių emocijų.
    Ketvirtąją dieną priešmokyklinukai priėmė inžinerinius iššūkius. Vaikai mokėsi dirbti komandoje. Komandos iš pasirinktų priemonių turėjo pastatyti bokštą, aukštesnį už pasirinktą grupės vaiką. Iššūkis pasirodė tikrai nelengvas, nes bokštai dažnai griuvo. Toliau vyko statinių testavimas ir matavimas. Aukščiausią bokštą pastatė Liepos ir Patricijos komanda.
    Penktoji diena kvietė plačiau pažinti išmaniųjų technologijų pasaulį. Vaikai per žaidimą mokėsi programavimo pagrindų. Ugdytiniams labai patiko ,,PHOTON“ robotukas, jo skleidžiami garsai, keičiamos akių ir antenų spalvos. Naudodami planšetinius kompiuterius, vaikai mokėsi programuoti robotui kelią. Užprogramuotas robotas, keliavo raidžių taku, sudarydamas žodį, kurį draugai turėjo perskaityti.
    Per šias STEAM veiklas vaikai integraliai ugdėsi gebėjimus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekste. Projektinė veikla leido paįvairinti ugdymo turinį, vaikai buvo aktyvūs ugdymo(si) proceso dalyviai, o ne stebėtojai.       

                                                                 Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Ona Drevinskienė

 

ozio_gallery_lightgallery

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.